Veelgestelde vragen
Over Social Club Obladi
Hoe werkt het als je voor het eerst mee gaat?
Als je voor het eerst meegaat, wordt daar altijd rekening mee gehouden. Tijdens een Obladi Specials is er altijd een gastvrouw of gastheer van ons aanwezig, die zeker verbindende kwaliteiten heeft. Hij/zij zal je ontvangen en voorstellen aan de groep.
Onze club bestaat voornamelijk uit sociale mensen en onze ervaring is dat aansluiting vinden daarna makkelijk zal gaan.
Wij stellen alles in het werk om er een gezellige dag van te maken, voor iedereen die met ons meegaat!
Wat is het verschil tussen ‘alleengaand’ en ‘single’?
Onze doelgroep bestaat uit mensen die hun sociale netwerk willen uitbreiden. Dat hoeft niet te betekenen dat je single bent. Ook mensen die een relatie hebben, maar die om de één of andere reden toch graag iets solo willen ondernemen, zijn net zo welkom.
LET OP!! Om misverstanden te voorkomen! Wij zijn geen datingplatform!!!
Moet je tussen de 45 en 70 jaar zijn om mee te kunnen?
Wij hebben gekozen voor deze doelgroep om ervoor te zorgen dat je binnen onze club gelijkgestemden zult ontmoeten. Maar het gaat er in de eerste plaats om dat je jezelf goed voelt bij deze leeftijdscategorie en dat je ertussen past.
Kortom tussen de 45 en 70 is geen harde eis.
Over onze activiteiten
Wat bedoelen jullie met ‘Unieke activiteiten’?
De Obladi Specials zijn activiteiten waarbij we proberen ze net even anders dan anders te organiseren. Wij willen graag dat onze leden het gevoel hebben dat ze bij ons iets gedaan hebben, wat ze anders nooit beleefd zouden hebben.
Wat voor soort activiteiten zijn er?
Wij proberen onze activiteiten actief en/of creatief te houden. Dat is namelijk altijd een laagdrempelige manier om nieuwe mensen te ontmoeten, want dan hoef je je niet zo te focussen op een goed gesprek met iemand die je helemaal niet kent. Je deelt een interesse en dat geeft al een goed onderwerp om over te beginnen.
Verder ligt ons speerpunt bij activiteiten op het gebied van kunst & cultuur. Wij hopen op deze manier mensen te verzamelen met dezelfde interesses. Ook dat maakt connecties tussen mensen makkelijker.
Waarom staan er zo weinig borrels en feesten op het programma?
De activiteiten van Social Club Obladi zijn kleinschalig, zodat niemand verzand in grote groepen.
Er zijn trouwens wel ideeën over een jaarlijkse borrel of misschien een keer een feest, maar dat zijn toekomstplannen.
Wat is het verschil tussen Obladi Specials en ‘gewone’ activiteiten?
De Obladi Specials worden door Social Club Obladi zelf geregeld. Deze activiteiten zijn volledig georganiseerd en van te voren betaald. Je hoeft alleen maar te komen en verder zullen onze gastheren/vrouwen ervoor zorgen dat je een leuke dag hebt met een goed gezelschap waarbij je nergens over hoeft na te denken.
Daarnaast is het voor leden ook mogelijk om zelf activiteiten op de site te plaatsen. Er is wel begeleiding vanuit Social Club Obladi bij het organiseren van deze activiteiten, maar wij zijn zelf niet op deze activiteiten aanwezig. De kosten en andere afspraken worden rechtstreeks met deze organisator zelf geregeld, maar wel volgens de afspraken die van tevoren met Social Club Obladi zijn vastgelegd.
Hoe blijf ik op de hoogte van de activiteiten?
Er zijn verschillende manieren om op de hoogte te blijven van onze activiteiten:
– Via de app krijg je automatisch meldingen van nieuw geplaatste activiteiten (let er wel op dat het schuifje bij meldingen in je profiel op ‘aan’ staat)
– Via onze Facebookpagina zie je bij de evenementen ook wat er op ons programma staat. Dat geldt in ieder geval voor de Obladi Specials.
– Je kunt je ook aanmelden voor onze nieuwsbrief, maar die verschijnt maar 1x per kwartaal, dus dan heb je niet altijd het laatste nieuws als eerste.
Kan ik kosteloos annuleren?
Volgens onze algemene voorwaarden krijg je geen geld terug bij annuleren. Daarmee is de organisator verzekerd dat de kosten die hij of zij gemaakt heeft ook daadwerkelijk betaald worden.
Natuurlijk begrijpen wij dat er zich soms situaties voordoen waardoor je genoodzaakt bent om af te zeggen. Wij zullen altijd ons best doen om ervoor te zorgen dat we bij het annuleren van een activiteit iets kunnen afspreken waar iedereen voordeel bij heeft.
Hoe vaak komen er nieuwe activiteiten bij?
Social Club Obladi is een kleinschalige organisatie en we proberen om iedere week iets leuks op de agenda te hebben. Dat betekent ook dat er bijna elke week een Obladi Special wordt toegevoegd.
Daarnaast kunnen leden ook zelf iets op de agenda zetten. Uiteraard kunnen wij daarvan niet zeggen hoe vaak dat is. Daarvoor zijn wij afhankelijk van de leuke plannen van anderen.
Hoeveel mensen gaan er mee met een activiteit?
Het hangt een beetje van de activiteit af. Zoals eerder vermeld organiseren wij hoofdzakelijk voor kleine gezelschappen. Wij willen hiermee bereiken dat iedereen de kans krijgt om makkelijk met iemand anders contact te leggen. Dat betekent voor ons dat de groepen grotendeels tussen de 8 en de 12 personen zal zijn.
Daarnaast zijn er ook promotionele activiteiten (zoals de stadswandelingen), waarbij de groepen iets groter kunnen zijn.
Voor de activiteiten die leden zelf organiseren is de regel dat er maximaal 8 personen per host mee kunnen (dus als ze er iets met 2 hosts geregeld wordt, mogen er 16 personen mee).
In de app of op de website kan je bij elke activiteit zien hoeveel plaatsen er (vrij) zijn.
Als er een activiteit niet doorgaat, krijg ik dan mijn geld terug?
Wij doen er altijd alles aan om te voorkomen dat we een activiteit af moeten zeggen, maar mocht er toch iets gebeuren waardoor het niet anders kan (bv. ziekte, slecht weer of te weinig deelnemers), dan zullen we de activiteit proberen te verplaatsen. Mocht dat niet lukken of mocht de nieuwe datum niet passen, dan krijg je gegarandeerd je geld terug.
Krijg ik een bevestiging van mijn inschrijving?
Na het boeken en betalen van een activiteit krijg je een bevestigingsmail. Een week voor de activiteit krijg je ook nog een e-mail met alle details.
Heb je geen bericht gekregen? Kijk dan in je Spam-map.
Heb je tussentijds vragen of wil je contact met andere deelnemers , dan kan je altijd via de app berichten sturen over de activiteit.
Waarom betaal je voor een activiteit die door een clublid wordt georganiseerd?
Helaas hebben wij de ervaring dat er vlak voor een activiteit mensen afzeggen. Dat is vervelend voor de organisator en de andere deelnemers. Met een kleine bijdrage hopen wij dat er meer ‘commitment’ ontstaat.
Het bedrag dat we hiermee ophalen gaat niet naar Social Club Obladi. Dat krijgt de organisator als dank voor de moeite voor het organiseren!
Over onze abonnementen
Welke soorten lidmaatschappen zijn er?
Wij hebben twee mogelijkheden voor het lidmaatschap. Het Comfort lidmaatschap en Premium lidmaatschap. Voor het Comfort lidmaatschap betaal je €25 per jaar en daarmee kan je deelnemen aan alle activiteiten.
Het Premium lidmaatschap kost €69 per jaar. Het voordeel hiervan is, dat je voorrang hebt bij het boeken van Obladi Specials. Meestal krijg je ook 10% korting op de prijs van de activiteit. En de eerste activiteit is gratis (tot €35).
Klik voor meer informatie op de volgende link.
Hoe kan je opzeggen?
Een lidmaatschap sluit je af voor een jaar en deze wordt automatisch elk jaar verlengd. Je kunt op 2 manieren opzeggen. Beide manieren gaat via je profiel.
Je kunt je lidmaatschap opzeggen als je op het ‘ type lidmaatschap’ klikt dat onder je naam staat. Helemaal onderaan de pagina waar je nu komt, staat een link waarmee je je lidmaatschap eenvoudig stopt. Je account blijft op deze manier gewoon bestaan.
Je kunt ook je hele account verwijderen. Dan klik je op ‘Profiel bewerken’. Onderaan deze pagina staat ‘Account verwijderen’. Als je hier op klikt worden al jouw gegevens en alles wat eraan verbonden is verwijderd uit onze systemen. Dit gaat precies zoals de Wet Persoonsgegevens ons toeschrijft, dus je kunt er verzekerd van zijn dat wij op geen enkele manier jouw gegevens nog ergens voor kunnen gebruiken.
Hoe werkt de betaling?
Bij het afsluiten van een lidmaatschap kom je in een scherm waar je met iDeal of met een creditcard kunt betalen.
Je geeft meteen ook toestemming om dit jaarlijks automatisch af te schrijven.
Als je de automatische afschrijvingen wilt stoppen dan kan dit via je de abonnmentenpagina (zie: Hoe kan je opzeggen?)
Mag je het ook eerst een keer proberen?
Natuurlijk hoef je niet meteen lid te worden voordat je een keer met ons meegaat. We willen wel graag dat je je registreert. Dat gaat heel eenvoudig door de app te downloaden of door je via de website aan te melden via de CLUB LOGIN.
Daar zijn verder geen kosten aan verbonden en je kunt je account na afloop eenvoudig verwijderen (daarmee verwijder je AL JE GEGEVENS in ons systeem, zoals verplicht bij de Persoonsregistratiewet)
Over onze app
Hoe kom ik aan de app?
Als je dit leest met je computer en je wilt de app op je telefoonzetten, dan kan je deze QR-code scannen. Dan kom je in de appstore en kan je onze app downloaden.
Als je dit leest met het device waar je de app op wilt zetten, klik dan op de plaatjes van Google Play of de App Store de app in de balk onder aan deze pagina.
Is de app echt gratis?
Het downloaden en het gebruik van de app is echt zonder kosten. Je kan daarna zelf kiezen of je lid wilt worden en kiezen voor het type lidmaatschap (zie ‘Welke soorten lidmaatschappen zijn er?‘)
Wanneer je hebt gekozen voor een lidmaatschap, kan je daarna voor de activiteiten ‘ boeken’. Er is dus geen enkele manier dat je automatisch gaat betalen zonder dat je bewust een abonnement hebt afgesloten.
Hoe komt het dat ik geen chatberichten binnen zie komen.
Als je naar je profiel gaat, zie je onderaan bij ‘meldingen’ de mogelijkheid om meldingen aan of uit te zetten.
Als je geen chatberichten ziet, staat daar mogelijk je schuifje op ‘geen berichten ontvangen’.
Ik begrijp niet hoe je de app moet downloaden en/of hoe de app werkt?
Wij helpen je heel graag met het installeren en uitleggen van de app. Onderaan deze pagina staan verschillende manieren om met ons in contact te komen.
Wat kunnen andere deelnemers van mij zien in de chat?
Zodra je je opgeeft voor een activiteit, kan je de namen van andere deelnemers zien. Andere gegevens die je bij je profiel hebt ingevuld zijn op geen enkele manier in te zien voor andere leden (ook geen telefoonnumer). Via de chat kan je met alle andere deelnemers van de activiteit, schiftelijk communiceren.
Persoonlijke gegevens kan je eventueel tijdens de activiteit uitwisselen. Lijkt het je achteraf leuk om met iemand contact te houden, dan kan je een verzoek bij ons indienen. Wij zullen dan navragen of die ander daar ook behoefte aan heeft en het contact voor jullie leggen.
Privacy staat bij ons heel hoog in het vaandel en wij zullen op geen enkele andere manier persoonlijke gegevens van jullie aan wie dan ook bekend maken.
Over het plaatsen van eigen activiteiten
Waarom mogen er alleen mensen mee die geregistreerd zijn?
Iedereen mag mee met een activiteit, maar we willen wel graag weten wie erbij zijn. Dit doen we om te proberen de omgeving van onze activiteiten en leden, zo beschermd mogelijk te houden.
Mochten je vragen hebben die nog niet beantwoord zijn na het lezen van deze pagina. Of heb je suggesties over aanvullingen, laat het dan weten.
Onze contactgegevens staan hieronder en wij helpen je graag!